Toto jsou zase ti, kteří létají na letounech - tj. motorových letadlech.
Tito piloti létají na tzv. sportovních leteckých zařízeních - ULL, jinak ultralehkých letadlech.
Jinak a správně také parašutisté.
Jsou všichni ostatní členové AKHB, kteří sice nevlastní žádnou z leteckých licencí, ale létání je jim velice blízké. Využívají členských výhod, mezi které patří i létání za klubové ceny.
Naši piloti mají různé kvalifikace. Od těch prvotních žáka kluzáku ( pilot se učí létat ), přes licenci soukromého pilota ( pilot si létá ), přes instruktora ( pilot učí létat ) až po inspektora ( pilot přezkušuje ostatní ). Dále převážná většina má kvalifikaci dispečera AFIS ( dispečer letištní letecké informační služby ) a převážná menšina kvalifikaci navijákaře ( může startovat kluzáky pomocí navijáku ). Všichni piloti mají průkaz radiotelefonisty ( mohou obsluhovat vysílačky ). Z motorářů zde máme od soukromých pilotů, přes vlekaře ( mohou vlekat kluzáky za letouny ) a instruktory i obchodní piloty a dokonce pilota velkých dopravních letadel a pilota stíhaček. Ale ne pro všechny máme éra.
|